مصالح اصلی ساختمان
14 شهریور 1399

مصالح اصلی ساختمان

کیفیت مصالح اصلی ساخت و ساز (سازه و اسکلت ساختمان، پرکننده ها، سقف طبقات و مصالح بکار برده شده در ساخت) مهمترین و اثر گذارترین عامل در پایداری و افزایش طول عمر مفید ساختمان می باشد. انتخاب درست مصالح اصلی، تحت نظارت متخصصان حرفه ای ممکن می شود.

مصالح اصلی مورد نیاز برای ساخت سازه و سفت ­کاری در شش قسمت بشرح زیر می باشد:

  1. سازه – اسکلت
  2. پرکننده ها
  3. چوب و تخته
  4. سقف طبقات
  5. پروفیل ها
  6. ورق های صنعتی

 سه قسمت از مصالح اصلی ساخت(سازه ­ها، پرکننده ­ها، سقف)، طبق نقشه­ های معماری و مهندسی توسط مدیریت پروژه متره برآورد شده و تهیه می­ شوند. این مصالح براساس نوع کاربرد و کیفیت تعریف شده از جانب معمار انتخاب می ­شوند. استاندارد بودن مصالح اصلی و رعایت مقررات ملی ساختمان و اصول مهندسی ساخت در انتخاب نوع آن، برای سازندۀ ساختمان در کنار قیمت مناسب جزو شاخص های اصلی و تعیین کننده است. هماهنگی زمان تأمین مصالح اصلی با برنامۀ زمانبندی شدۀ اجرای پروژه از نظر مهندسان و مدیریت پروژه اهمیت زیادی دارد. سفارش بموقع مصالح در زمان مناسب از هر نوع اتلاف وقت و سایر منابع جلوگیری می ­نماید. رعایت شاخص ­های کیفیت مورد انتظار معماران و مهندسان و مدیریت ساخت پروژه و تحویل مصالح سفارش داده شده در موعد زمانی معین جزو بدیهی­ ترین وظایف تامین کننده گان حرفه ای مصالح است.

سه قسمت دیگر مصالح ( چوب و تخته، انواع پروفیل، ورق ها) در عین داشتن کاربرد­های سازه ­ای، در بخش های دیگر صنعت ساختمان و تولید محصولات و تجهیزات مرتبط با ساختمان، بعنوان مواد اولیه مورد استفادۀ سازند­گان ساختمان و همچنین تولید کنند­گان محصولات مرتبط با ساختمان مانند در، پنجره، انواع مبلمان، کابینت آشپزخانه و تولید سایر کالاها در صنایع دیگر مورد استفاده قرار می ­گیرد. داشتن مشخصات کیفی و فنی و استانداردهای لازم جزو اصلی ­ترین خواسته­ های مشتریان این دسته از محصولات می ­باشد. در ضمن قیمت مناسب همراه با کیفیت مطلوب برای مشتریان این نوع کالاها در انتخاب و خرید از اولویت­ های اصلی آنها محسوب می­ شود.

 فایل  شرایط پیمان را از اینجا دانلود کنید

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد